نجات و تعمیر گوشی موبایل آب خورده

خیلی از افراد تصور دارند که تعمیر گوشی موبایل آب خورده یا غوطه ور در آب امکانپذیر نیست، اما باید بدانید که این مسئله صحت ندارد و بارها و بارها دیده شده که گوشی های آب خورده تعمیر شده‌اند و به کار خود ادامه داده‌اند.

چگونگی حل مشکل گوشی آب خورده قطعا برای شما کار آمد خواهد بود چرا که امروزه با توجه به افزایش قیمت گوشی، تعویض گوشی در اثر حوادث گوناگون آخرین چیزی است که هر فرد به آن فکر می کند. این امر که موبایل و لوازم الکترونیکی نباید با آب و سایر مایعات در تماس باشند بدیهی است اما ممکن است تصادفا گوشی شما به داخل آب بیافتد یا دستتان به طور اتفاقی به لیوان نوشیدنیتان برخورد کند و محتویات آن روی گوشی بریزد و … در چنین شرایطی اهمیت دانستن اقداماتی که باعث حفظ گوشی از خرابی های پیش رو و حل مشکل گوشی آب خورده می شود، نمایان خواهد شد.بسیاری معتقدند که گوشی آب خورده دیگر قابل بازیابی نیست،این تصوری غلطی است چرا که در هنگام آب خوردگی گوشی و انجام اقدام مناسب تعمیر آن امکان پذیر خواهد بود. در ادامه برای آشنایی با موثر ترین روش ها که سبب نجات گوشی شما میشود همراه ما باشید.

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر گوشی اب خورده صحبت کنیم بهتر است کمی در رابطه با دلیل اینکه تماس گوشی با آب منجر به خراب شدن این گجت می‌شود صحبت هایی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید گوشی های موبایل از قطعات الکترونیکی تشکیل می‌شوند و این قطعات روز به روز از نظر اندازه کوچک و کوچک تر شده و ظرافت آن ها بیشتر می‌شود. از سمت دیگر آب رسانای جریان الکتریکی است، یعنی جریان الکتریسیته توسط آن منتقل و هدایت خواهد شد. طبیعتا با توجه به این موضوع، تماس آب به عنوان یک ماده رسانا با قطعات الکترونیکی موبایل که در حال رد و بدل الکترون و داده هستند منجر به بروز اختلال خواهد شد!

عموما حتی یک قطره آب هم برای سوزاندن و از کار انداختن قطعه الکترونیکی مثل برد گوشی یا حتی ال سی دی و مدارهای مرتبط با آن کافی خواهد بود. به همین جه است که همیشه توصیه می‌شود از تماس آب با گوشی های موبایل جلوگیری به عمل آید و حتی با دست خیش هم از گوشی استفاده نشود. حال تصور کنید گوشی موبایلی داخل آب افتاده و غوطه‌ور شود و حجم بالایی از آب به درون بدنه آن نفوذ کرده باشد! در اینگونه مواقع نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام قطعات گوشی در اثر آب خوردگی دچار مشکل می‌شوند و چه خسارتی به آن وارد خواهد شد.

با گوشی خیس شده چه کنیم؟

اتفاق و حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند! حتی اگر شما 24 شبانه روز هم مراقب گوشی خودتان باشد، احتمال بروز حادثه صفر درصد نخواهد بود. حال تصور کنید در شرایط خاصی گوشی شما بنا به هر دلیل با آب در تماس مستقیم قرار می‌گیرد یا داخل آب فرو می‌رود! در این شرایط باید چه کرد؟ چه اقداماتی می‌توانند انجام شوند که منجر به نجات گوشی آب خورده گردند؟ برای نجات دادن گوشی که با آب در تماس مستقیم قرار گرفته سرعت عمل و انجام درست کارهایی که باید صورت پذیرند، مهمترین نقش را ایفاء می‌کنند. اگر اقدامات درست در کوتاه ترین زمان ممکن از سمت شما صورت پذیرند، ریسک خراب شدن موبایل به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

اقدامات اصلی که باید در این شرایط انجام دهید به ترتیب بدین شرح هستند. ابتدا و در سریع ترین زمان ممکن گوشی موبایل خود را از آب خارج کنید. به عنوان مثال اگر گوشی داخل حوض آب افتاده، هرچه سریع تر و بدون تاخیر آن را از داخل آب خارج نمایید چون هرچقدر موبایلتان برای مدت زمان کمتری با آب در تماس باقی بماند، ریسک خراب شدن آن هم کاهش پیدا می‌کند یا حداقل قطعات کمتری در آن خراب و معیوب می‌شوند. بعد از اینکه گوشی را از آب خارج کردید، باید سطح بیرونی آن را با استفاده از یک دستمال مناسب با خاصیت جذب آب و رطوبت بالا، تمیز کنید و مطمئن شوید که بر روی بدنه گوشی اثری از آب وجود ندارد.

بعد از اینکه این اقدام را انجام دادیم، گوشی موبایلتان را خاموش کنید. اگر باتری گوشی قابلیت جداسازی دارد، بدون فشردن هیچ دکمه فیزیکی، باتری را از آن جدا کنید تا خاموش شود اما اگر گوشی شما قابلیت جداسازی باتری را ندارد، دکمه پاور را فشرده نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سعی کنید به هیچ وجه دکمه های دیگر موبایل را تست نکنید. همچنین اگر صفحه گوشی روشن نبود و موبایلتان بعد از تماس با آب خاموش شد، نگران نباشید و به این فکر کنید با انجام درست اقدامات مورد نیاز می‌توانید شدت خرابی موبایل را به حداقل برسانید.

تعمیر گوشی اب خورده

تعمیر کردن گوشی هایی که در اثر آب خوردگی یا همان تماس با آب دچار مشکل شده‌اند کار ساده‌ای نیست و باید توسط افرا متخصص انجام گیرد. در صورتی که یک تعمیرکار ناشی و کم تجربه گوشی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده را باز کند، نه تنها شانس تعمیر آن را نخواهید داشت بلکه حتی ممکن است آسیب های بیشتری هم به گوشی و قطعات سالم آن وارد شود. به همین جهت اکیدا توصیه داریم برای تعمیر گوشی اب خورده حتما از سرویس و خدمات مراکز تعمیر تخصصی موبایل و تعمیرکاران حرفه‌ای استفاده کنید.

برای تعمیر کردن گوشی هایی که در اثر آب خوردگی و تماس با مایعات دچار مشکل شده‌اند باید مراحل دقیق و از پیش تعیین شده‌ای طی شوند. در ابتدا باید گوشی عیب یابی شود و قطعات معیوب آن شناسایی گردند. سپس تعمیرات لازم روی این قطعات صورت گرفته یا آن دسته از قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، تعویض شوند. پس از انجام این کار هم باید حداقل 24 ساعت گوشی تست شود تا از سالم بودن و صحبت عملکرد کلی آن اطمینان حاصل گردد. انجام این مراحل و به ویژه عیب یابی صحیح گوشی که در اثر تماس با آب دچار مشکل شده به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست.

اگر می‌خواهید تعمیر گوشی اب خورده شما با بهترین کیفیت و اطمینان کامل انجام گیرد یا حداقل بررسی های لازم روی آن صورت پذیرند و مشخص شود که آیا تعمیر گوشی ارزش دارد یا نه می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی کالافون استفاده کنید. در این مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و دیگر برندها با ارائه تضمین 30 روزه کیفیت خدمات و تعمیر ارائه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید حتی تعمیرات موبایل خیس شده خودتان را هم با بهترین کیفیت در این مرکز انجام دهید.

مراحل ارسال کالا به نمایندگی تعمیرات کالافون

  • بسته بندی دستگاه به نحوی که در حین انتقال آسیب نبیند
  • شرح مشکل در یک برگه و قرار دادن آن در مرسوله پستی
  • ارسال دستگاه به نمایندگی تعمیرات کالافون
  • تحویل دستگاه به نمایندگی تعمیرات کالافون
  • بررسی و عیب یابی دستگاه و براورد هزینه تعمیرات
  • تماس با مشتری و اعلام هزینه تقریبی
  • آغاز روند تعمیرات در صورت رضایت کاربر
  • گزارش به مشتری در صورت نیاز به تعویض قطعه .
  • تست کامل دستگاه پس از پایان مراحل تعمیر
  • ارسال شماره حساب یا شماره کارت با توجه به درخواست مشتری جهت پرداخت هزینه
  • ارسال دستگاه مورد نظر به آدرس ارائه شده توسط کاربر و توجه به نکات ایمنی (بسته بندی اصولی و …)
  • ارائه گارانتی معتبر پس از تعمیر محصول مورد نظر
  • درج دقیق آدرس، شماره تلفن و کد پستی روی بسته ارسالی توسط کادر اجرایی نمایندگی تعمیرات کالافون
  • تحویل دستگاه به مشتری
  • ارسال شماره ی پیگیری به شماره موبایل قید شده روی بسته ارسالی.

جمع بندی کلی:

خیس شدن گوشی یکی از اتفاق هایی است که به شدت پتانسیل ایجاد استرس را دارد. به همین دلیل اکثرا افراد بلافاصله با یک جستجوی سطحی در موتور های جستجو به راه حل های اشتباه و مقطعی می رسند و کار تعمیر گوشی آب خورده را سخت تر می کنند.

توصیه می شود برای تعمیر گوشی خیس شده حتما به متخصصان مراجعه کنید تا با بررسی قطعات مختلف گوشی، از سلامت کلی گوشی اطمینان خاطر پیدا کنید.

دیدگاه شما

شما هم میتوانید در وبلاگ ما مشارکت داشته باشید

کافیست متن وبلاگ خودتون رو برای ما ارسال کنید تا با اسم خودتون منتشر بشه..

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.