• kalaphone
  • /
  • تکنولوژی
  • /
  • استفاده از ویژگی Assistive Touch برای فعال کردن ژست‌های حرکتی

استفاده از ویژگی Assistive Touch برای فعال کردن ژست‌های حرکتی

اگر روش استفاده از Assistive Touch در اپل واچ را نمی‌دانید، این مقاله را مطالعه کنید تا هرآنچه در این مورد لازم است را بدانید. به لطف قابلیت انجام چندین عمل با حرکات سریع با استفاده از اسیستیو تاچ، بُعد جدیدی به استفاده از اپل واچ اضافه شده است. اگر چه این ویژگی برای افرادی با اعضای بدن متفاوت در نظر گرفته شده است، اما هر کسی می‌تواند از این ابزار مفید برای انجام کارهای خاصی مانند فراخوانی Siri، فشار دادن دکمه کناری و حتی پرداخت راحت‌تر با Apple Pay نهایت استفاده را ببرد. بنابراین، اگر تصمیم دارید که از اسیستیو تاچ در اپل واچ خود استفاده کرده و آن را مطابق با اولویت‌های خود سفارشی‌سازی کنید، اجازه دهید در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

روش فعال کردن و استفاده از Assistive Touch در اپل واچ

برای اینکه بتوانید از Assistive Touch در اپل واچ استفاده کنید، ابتدا باید آن را فعال کنید. اسیستیو تاچ که ابزاری مبتنی بر حرکت است، گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی دارد. علاوه‌براین، انعطاف‌پذیری لازم برای تعریف یک حرکت یا عمل خاص برای انجام یک فرمان را به شما می‌دهد. اما قبل از اینکه تا این حد پیش برویم، بهتر است ابتدا شرایط موردنیاز را بررسی کرده و روش عملکرد اسیستیو تاچ در اپل واچ را بدانید.

اپل در سیستم عامل WatchOS 8 یک ویژگی دسترسی جدید به نام Assistive Touch را معرفی کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که اپل واچ را با استفاده از ژست‌ها و حرکات دست کنترل کنند.

این ویژگی در مواقعی که نمی‌توان از صفحه لمسی اپل واچ و دکمه‌های آن استفاده کرد، بسیار کاربردی است. حسگرهای داخل اپل واچ در پاسخ دادن به تماس‌ها، کنترل نشانگر روی صفحه و… با استفاده از دست کمک می‌کنند. قابلیت AssistiveTouch در اپل واچ سری 6، سری 7 و سری SE و اولترا با سیستم عامل watchOS 8 و بالاتر، پشتیبانی می‌شود.

الزامات داشتن Assistive Touch در اپل واچ

اسیستیو تاچ با watchOS 8 عرضه شد. بنابراین، مطمئن شوید که اپل واچ شما watchOS 8 یا نسخه‌ی جدیدتر را داشته باشد تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. در مورد نیازهای سخت‌افزاری نیز اسیستیو تاچ از اپل واچ SE، اپل واچ سری 6 و نسخه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌کند.

Assistive Touch چگونه در اپل واچ عمل می‌کند

اسیستیو تاچ که برای افرادی با اعضای بدن متفاوت طراحی شده است، این امکان را به شما می‌دهد تا کارهای زیادی را از طریق حرکات دست یا چرخاندن ساعت هوشمند خود انجام دهید. این ویژگی دسترسی می‌تواند با استفاده از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، و سنسورهای ضربان قلب نوری، به خوبی و هماهنگ با حرکات شما عمل کند. در اینجا برخی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید با استفاده از Assistive Touch در اپل واچ خود انجام دهید، ذکر شده است:

  • فشردن Digital Crown
  • رفتن به جلو و عقب (Forwards/Backwards)
  • ضربه زدن
  • دسترسی به منوی Action
  • استفاده از Apple Pay
  • دسترسی به Notification Center (مرکز پیام) و Control Center (مرکز کنترل)
  • دسترسی به داک (Dock)
  • نمایش برنامه‌ها
  • فعال کردن سیری (Siri)
  • اسکرول کردن به پایین و بالا
  • اسکرول کردن افقی و عمودی
  • اسکرول خودکار با کمک Digital Crown

فعال کردن جسچرهای دست

برای فعال کردن AssistiveTouch در آیفون خود، برنامه Watch را باز کنید. در صفحه My Watch، روی Accessibility ضربه زده و گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید. برای فعال کردن آن در اپل واچ، به مسیر Setting > Accessibility > AssistiveTouck بروید و سپس سوییچ آن را فعال کنید. فعال کردن آن در یک دستگاه، همین قابلیت را در دستگاه دیگر هم فعال می‌کند. سپس کافی است که روی گزینه Hand Gestures کلیک کرده و سوییچ آن را فعال کنید. برای امتحان کردن حرکات دست، روی Learn more کلیک کنید.

حرکاتی مانند Pinch، Double Pinch، Clench و Double Clench وجود دارد که آموزش آن دقیقا در این بخش آمده است و می‌توانید با تست، نحوه عملکرد آن‌ها را یاد بگیرید. بری تمرین هر حرکت، می‌توانید دستورالعمل‌هاا و نمودارهای روی صفحه را دنبال کنید. پس از اتمام هم می‌توانید روی Done کلیک کنید تا ثبت شوند.

بعد از اینکه حرکات دست را در صفحه تنظیمات Accessibility فعال کردید، هر بار که بخواهید از آن استفاده کنید، حتما باید ابتدا این ویژگی را فعال‌سازی کنید. با این حال، این کار حتی با یک جسچر هم قابل انجام است. برای فعال کردن سیستم Hand Gestures، دست خود را دوبار به همدیگر بفشارید. صدای کوبش ساعت نشان می‌دهد که این ویژگی فعال شده است و اشاره‌گر روی صفحه ظاهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هدفون، هدست و هندزفری

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در مورد این قابلیت جالب اپل واچ با ما درمیان گذارید. تاکنون از جسچرهای دست برای برقراری ارتباط با ساعت هوشمند استفاده کرده‌اید؟ از تجربیات خود در بخش کامنت‌ها برای ما بگویید.

دیدگاه شما

شما هم میتوانید در وبلاگ ما مشارکت داشته باشید

کافیست متن وبلاگ خودتون رو برای ما ارسال کنید تا با اسم خودتون منتشر بشه..

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.